Doe niet zo twijfelachtig
Twijfelwoorden: de silent killers van zelfverzekerdheid.
Als je dit koopt zou het kunnen zijn dat het je misschien gaat helpen…op den duur. Overtuigd? Lijkt me niet.
Als je dit koopt zou het kunnen zijn dat het je misschien gaat helpen…op den duur. Overtuigd? Lijkt me niet.
Gooi al die twijfelwoorden overboord. Ze halen je omlaag. Nee, jij haalt jezélf ermee omlaag.
We zijn allemaal nette mensen. Opgevoed met gepaste bescheidenheid. De één met wat meer onzekerheden dan de ander. Dat geeft niet, ik herken het. We hebben allemaal dagen waarop we het gevoel hebben ‘dat we maar wat doen’ of last hebben van het Imposter Syndrome.
Als je gaat schrijven sluipen die geniepige twijfelwoorden makkelijk in je teksten, waardoor ze onbewust je kracht ondermijnen. In de teksten die je schrijft voor je bedrijf is geen ruimte voor twijfel. Die teksten moeten overtuigen. Jouw klant wil weten dat je hem of haar begrijpt. Hij wil er op vertrouwen dat jij hem verder gaat helpen. Dat je waarde kunt toevoegen.
Als startende ondernemer heb je nog wat waar te maken. Je wilt laten zien dat jij de expert bent in jouw vakgebied. Jouw uitstraling en taalgebruik spelen daar een grote rol bij. Als je zekerheid uitstraalt trek je als een magneet klanten aan die anders aan je voorbij waren gegaan. Want als jij niet in jezelf gelooft, waarom zou je klant het dan wel doen?
Stop met twijfelen over je eigen kunnen en ga staan voor je eigen talent. Jij bent goed in wat je doet. Daar mag je trots op zijn! Laat woorden als zouden, kunnen, misschien, mogelijk en eventueel lekker weg uit je teksten.
Beloof jezelf dat je vanaf nu alleen nog maar gaat schrijven met zekerheid. Ga door je website, mailings en social posts heen en verwijder twijfelwoorden. Je zult zien wat het voor verschil maakt in je communicatie met klanten én het vertrouwen in jezelf.
Wil jij een bericht ontvangen als er een nieuwe blog online staat?
Schrijf je hier in!